Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-10-05

Starten var bra!

I lördags blev det för mig en början för ett långsiktigt arbete. Då, allianspartiena i Norrköping kom ut mitt i stan och kampanjade. Jag tänkte, att jag vill vara med från starten.

Ett antal politiker från FP, M, KD och C delade ut flygblad och ställde frågor till passerande medborgare. Vilken är den viktigaste frågan för Norrköpings kommun idag? Vilken framtidsfråga som är viktigaste för Norrköpings kommun?

Positiva reaktioner och svar kom från medborgarna sida. Men det jag gillade som alltid var att kunna träffa folk och småprata om politik.

Det kände sig bra för mig, att mjuk starta kampanjen inför nästa riksdagsval 2010. Speciellt att det är medborgarna som måste tycka till när det gäller viktigaste frågor. Så måste det vara för att vår demokrati ska fungera. Medborgare i centrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar