Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-08-24

Riksdagsvalet 2010

Jag vill här publicera mitt brev som jag har skickat till mina vänner och berättat om min kandidatur som riksdagskandidat.

Hej min vän!

Du och jag har haft på ett eller annat sätt kontakt med varandra. Troligen var det under senaste valkampanjen. Därför får Du mitt mejl. Det var roligt för mig att vara med.

Nu vill jag berätta för Dig att jag har bestämt mig att kandidera till riksdagsvalet 2010. Jag kommer framöver, och då och då, att informera Dig om mitt politiska arbete.

Jag vill arbeta för att fördjupa demokratin i Sverige. Det handlar om trygghet och grundvärderingar. Ett Sverige som är socialliberalt. Mina hjärtfrågor är brottsbekämpning, jämlikhet, integration och jobb.

Titta gärna på min blogg: www.kimenga.blogspot.com

Bästa hälsningar

José Kimenga
073 – 43 53 196

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar