Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-08-25

Mobbning och diskriminering måste motverkas

I ett land som är demokratiskt accepteras inte handlingar som inskränker och nedvärderas medborgarna. Jag hade blandade saker idag. Under dagen fick jag ett flertal mejl där mina vänner gratulerade mig för mitt beslut att kandidera till riksdagen och jag fick många lyckoönskningar.

Ett lunch samtal hade jag med kollegan Georgette. Vi pratade om vad som händer med integrationen av nyanlända i Norrköping, Östergötland och i Sverige. Trots våra olika uppfattningar om vad som händer, var vi överens om att det måste bli en förändring. Jag sa att många såväl invandrare som infödda svenskar befinner sig i krigssituationen när det gäller att hitta sin plats i samhället.

Senare mötte jag en kille. Han behövde juridisk rådgivning. Han fick utan förvarning sitt arbetskontrakt indragen. Han var diskriminerad sa han. Diskriminering måste motverkas.

OMM (organisationen mot mobbning) och visa civilkurage var två nya upptäckter jag gjorde idag. Mobbning orsakar svårt lidande hos människor och kostar samhället mycket. Vi måste agera. Därför kommer jag kraftigt att motverka detta företeelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar