Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-09-21

Alliansregering på frammarsch

Dagens stora nyhet är självklart höstbudgeten. Regeringen har en gång till understruckit vikten av arbete. Många måste komma in på arbetsmarknaden och jobblinjen måste fortsätta gälla. Det är en bra fokusering. DN har skrivit om detta.

Arbete är viktigt för många. Samhället byggs med de intäkterna som kommer från arbetande medborgare. Och de som arbetar behöver incitament. Regeringen har tänkt rätt.

Landets löntagare får 10 miljarder kronor till godo i form av sänkt skatt på löneinkomster. Det fjärde steget i regeringens så kallade jobbskatteavdrag innebär en sänkt skatt om cirka 200 kronor i månaden för en normalinkomsttagare.

Sedan den nuvarande regeringen tillträdde under hösten 2006 har en normalinkomsttagare fått cirka 1.500 kronor i lägre skatt i månaden.

Jag stöder regeringens jobbpolitik, men vill också se till att den politik gynnar även immigranter i Sverige. I demokratin ska det gälla en rättvis fördelning politik som omfattar alla som bor i landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar