Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2012-03-27

Politiken på Lidingö

José mitt i plenisalen.
Intensiv debatt i fullmäktige.

Jag har behov att kunna förstå det politiska arbetet, just på Lidingö. Kommunfullmäktige hade ikväll sitt sammanträde. På bänken satte jag nästan ensam och följde debatten.

Alla ärenden bifölls, efter några enstaka pläderingar och argumentationer. Först tänkte jag, nej, finns det någon opposition här? Är det demokratiskt att ärenden bifalls, utan någon som helst vara emot förslagen? Även oppositionsledamöter gick fram och yrkade för bifall på majoritets förslag.

Sedan efter en stund, kom jag på att, att när en sak gäller allmänhetens intresse, spelar det ingen roll vara i opposition eller i majoritet. Det är det som är det bästa för medborgarna som vi ska sträva efter.

Jag tyckte slutligen att, det inte är demokratiskt att onödigt motsätta sig om någonting. Mitt intryck är att politikerna på Lidingö stad arbetar med någorlunda samstämmig anda. Det är bra!

Läs gärna Lidingöliberalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar