Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-09-01

Kandidatpresentation

Jag hade en lång arbetsdag, eller rättare sagt flera aktiviteter idag. klockan 07.30 stod jag framför Q8 och skulle hämta mini-buss. Vad då? Jo, mina söner flyttat till Örebro. Där har de påbörjat sina universitetsstudier. Men det är jag, pappa, som fick packa och transporterat klädväskor, madrasser, möbler m.m.

Det är tyst här hemma. Familjens sammansättning, numerärt, har ändrat. Jag är nöjd att jag fick fixa flyttningen.

Klockan 18.45 stannade jag min bil i Linköping. Här skulle kandidaterna till riksdagsvalet 2010 presentera sig och berätta om vilka frågor de kommer att driva. Det var trevligt att träffas. Folkpartiet har engagerade medlemmar och de flesta politikområden nämndes som viktiga frågor och kommer att lyftas upp nästa kommande kampanj.

Jag passade på att säga att jag, jag är en fotarbetare när det gäller att kampanja. Jag menas att jag är beredd att heltid arbeta med politik och sprida FP:s politik i hela länet och i hela Sverige.

Framför allt är jag glad för att jag kan kombinera familjelivet och politiken.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med alltihop!
    Du gör bra saker.

    Sigge Svensson
    gruppledare fp i Markaryd

    SvaraRadera