Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-09-09

Regeringen vill förebygga

Dagarna passerar snabbt. Mycket händer samtidigt. Nu har jag gjort första delen av min kampanj. Jag deltagit vid kandidatpresentations tillfällen i Linköping, Norrköping och Mjölby.

Kandidaterna var vid samtliga tillfällen i majoriteten. M.a.o kom det inte så många medlemmar. Tyvärr. Jag hade velat se många delta i frågestunderna. För mig är det här demokratin som fallerar. Inom partierna är även engagemanget inte så stort.

Jag har också besökt några föreningar här i Norrköping. Det pågår otroligt mycket positiva arbeten i det civila samhället.

Igår hade regeringen visat sin politik om ett starkt och effektivt rättsväsendet.
4 miljarder gav regeringen till insatser inom rättsväsendet. Hur mycket får polisen, åklagare och domstolarna vet man inte idag.

Men syfte är att försäkra att rättsmyndigheterna får tillräckliga resurser för att kunna uppsatta målen. Ett tryggt samhället, lyckad kamp mot brottsligheten och brottsförebyggande är insatser som regeringen prioriterar högt.

Jag kan summera allt ovan med att säga att vi behöver försvara, skydda och utveckla vår demokrati.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar