Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2010-09-11

1 vecka kvar









Valrörelsen är över om en vecka. Först idag var det en dag jag ägnat åt tanken och minnet på 11 september 2001 i USA och 11 september 2003 i Sverige. Historiska datum för mig, då goda människor och kanske försvarare av mänskliga rättigheter miste sina liv. Jag kämpar just för fred i världen.

De senaste dagarna har jag kampanjat på olika platser Atrium i Norrköping, Motala centrum, Charlotenborg - som motsvarar Tensta eller Rinkeby - i Motala och vid invigningen av Jasmineskolan i Norrköping.

På samtliga platser såg jag behov av att ha fungerade integrationspolitik, jobbpolitik och fungerade skolpolitik. I dessa politikområden har folkpartiet varit drivande. Därför har en tjej jag mötte idag sagt ... jag ska rösta på dig och folkpartiet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar