Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-10-20

Ottosson ställer villlkor, men är orolig

Integration är ett ämne som skapar stor oro hos styrande partiet i Norrköping. Mattias Ottosson - kommunalrådet - söker en utflykt väg.

Plattform för Rättvisa och Integration (PRI) har lyft problematiken kring Integration. Och vi demonstrerade för rättvisa och bättre integration.

Kommunen har försummat att arbeta med integrationsfråga och konsekvensen är att många immigranter som har valt att bo i Norrköping är besvikna. Det är bl.a. därför Plattformen bildades. Vi ville ha dialog med Mattias Ottosson.

Ottosson skriver i sin blogg om att jag kräver ekonomisk ersättning. Ottosson, Du fick fel information! Jag beklagar djupt att Du har missuppfattat min fråga.

Jag behöver inte skattebetalarnas pengar för att träffa Dig. Jag är en fritidspolitiker. Jag arbetar ideellt flera timmar per veckan utan att kräva något öre.

Min fråga gällde den tid Du bestämde för att träffa mig. Det blir under en vanlig arbetsdag och under min arbetstid. Jag ringde Ditt kontor för att se om möjlighet fanns att ändra dagen och tiden som borde passa mig också. Det är inte ett offentligt uppdrag och jag förväntar mig inte om någon ersättning.

MEN jag förväntar mig att jag och delegationen från PRI träffar Dig i ett konstruktivt samtal. Du behöver inte oroa Dig.

Du är van att bestämma. Du ställer villkor. Du tycker att alla måste följa Dina tider. Det gjorde Du dagen vi demonstrerade. Vi fick vänta i en timme, eftersom Du trodde och tror idag att alla immigranter är arbetslösa och har inga tider att passa. Fel!

Hela dan var jag annars fullt sysselsatt. Vad bra! Ett antal mål dömdes vid tingsrätten i Norrköping där jag arbetar som nämndeman. Vi började kl. 9.00 och slutade kl. 17.45.

Därefter besökte jag PensionPower förening. Denna förening har en aktivitetsidé som jag har gillat. Jobb i centrum, även för pensionärer. Den S-Politiken som passiviserade svenska arbetsvilliga folket är över. Vem vill och kan arbeta bör ges möjlighet.

Ett blixt besök vid somaliska förening blev mitt sista stopp. Samtal kring jobb, och kampen mot diskriminering och utanförskap dominerade vår träff.

Så var min arbetsdag. Utan att kräva något öre från någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar