Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-09-18

Överraskning!

Demokratin faller när politiker visar oärligt beteende. Jag och många immigranter demonstrerade för våra rättigheter, som NT, NT, NT skrivit. Kommunalrådet i Norrköping nekar se en verklighet som många norrköpingsborna ser dagligen.

Mattias Ottosson, säg sanningen! Visste du inte att dina medborgare i Norrköping skulle besöka dig? Har du inte fått mejlet där du aviserats om manifestationen och inlämnandet av kravbrevet till dig ?

Om så är fallet, undrar jag om kommunen har en fungerande förvaltning eller rättare sagt en registratur där inkomna ärenden diarieförs.

Måndagen 14 september kl. 13.27 hade jag telefonsamtal med din medarbetare (sekreterare !) som bekräftade för mig att mitt mejl inkommit och att du visste att vi skulle komma.

Att säga ”öväntat besök” som det står i din blogg, är en gång till ett tecken på att du inte värdesätter integrationsfrågan och att du är den förste som bör förändra din syn på immigranter, innan hela Norrköping gör det.

Vi väntar på din kallelse om en seriös dialog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar