Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-09-27

Nästan lugn helg

Min bil blev parkerad i två dagar. Jag fick tillbringa helgen inne. Då, studerande söner från universitet i Örebro kom och hälsade på oss.

Jag passade på att fråga om hur det känns att läsa där. De svarade så där, men det inte samma som på gymnasiet, tentor kommer... Jag replikerade att universitetsstudier kräver att man lägger flera timmar att läsa och läsa och läsa. Inte surfa mycket.

En stor del av söndagen gick åt cykling. Dottern skulle klara att cykla utan stödhjul. Det gjorde hon. Innan dess fick jag ont i ryggen, när jag i början fick hålla cykeln medan hon försökte lyfta fötterna. Hon, hon är så glad!

Jag lärde mig att färdigheten och gott resultat kommer efter ett hårt arbete.

Efter att ha lämnat söner på bussstationen frågade en bekant mig, vad kan vi göra med integrationspolitiken. Jag svarade den måste ses över. Det är en fråga som angår alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar