Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2012-01-07

Folket ska ha makten

Grundlagen säger att "all offentlig makt i Sverige utgår från folket".
Min förståelse av detta är att politikerna bör söka och veta vad medborgarna tycker om olika saker i sämhället. FP Lidingö prioriterar denna fråga. Därför har vi den här veckan sökt kontakt med folket, delat ut nyårskort och haft småprat kring olika frågor som berör Lidingö stad. Idag hade mina partikamrater Mattias och Ola kampanjarbete i Näset. Bra jobbat Mattias och Ola!
Läs gärna notisen här Nyårshälsningar till Lidingöborna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar