Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2010-06-29

Träffen med Somalia Community i Åby

Igår var det dags att starta min personvals kampanj. Jag bjöds att träffa och prata med somalier bosatta i Åby, en bit utanför Norrköping.

Jag tänkte att börja med ett samtal kring valet och makten. Varför ska jag och Du gå och rösta? Var finns makten?

Vi hade ett trevligt och viktigt samtal. Om många eller rättare sagt alla röstberättigade använder rösträtten kommer detta att ännu mer förstärka och fördjupa demokratin i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar