Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-10-12

Erik besökte FP Östergötland

Idag tjänstgjorde jag i tingsrätten i Norrköping. Jag är glad att få växla mitt civila arbete med arbetet i domstolen där rättstillämpning sker. Det blev ett antal mål.

Ett snabbt besök gjorde jag hos somaliska föreningen i Norrköping - där vi pratade om integration och jobb - innan jag åkte till Linköping. Här skulle FP partisekreterare Erik Ullenhag berätta om vilka frågor som blir viktiga i valet 2010.

Ett spännande möte blev det. Skola, Integration, klimat m.m. diskuterades. Han nämnde bl.a. att segern ligger i att vi har kontakt med väljarna. Jag gillar att se den inställning som finns där vi alla är medvetna om att genom att ha ett tydligt budskap, engagemang och fotkampanja kommer vi få ett bra valresultat.

Trött nu, men jag är nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar