Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2009-08-26

Problemen i samhället

Vi behöver fördjupa vår demokrati. De behov och problem som finns kan orsaka konsekvenser som kan underminera vårt demokratiska system.

Jag varit hela dagen i tingsrätten. Den bild jag får är att människor har olika och ibland flera problem som leder dem att handla mot de reglerna och normer som finns i samhället. Under min korta lunchpromenad träffade jag personer och även fick en del telefonmeddelanden.

I allt detta var det brottslighet, utanförskapet, arbetslöshet, besvikelse m.m. Jag tänkte då på hur kan vi motverka den ökande brottsligheten, eller lyckas bromsa arbetslösheten och bryta utanförskapet?

Ett brottsförebyggande arbete måste göras så att man tidigt upptäcker de som riskerar att hamna i kriminalitet, och en inkluderande politik som ger alla samma chanser till jobb är några av mina lösningar. Därför måste jag agera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar